Przejdź do głównej zawartości

Rosyjska ekranizacja kwadratowego dośrodkowego dywanu

To już mój drugi (i chyba najulubieńszy) projekt zekranizowany przez Natalię Alimpijewą z Rosji :) Ponownie miałam okazję podszkolić mój mocno kulawy język rosyjski podczas korespondowania z Natalią - naprawdę, ta kobieta musi mieć nieziemską cierpliwość do moich elaboratów :D


Poprzednim razem Natalia zekranizowała moją zieloną mandalę, o czym pisałam już [ tutaj ]. Przypomnę Wam tylko, że Natalia prowadzi youtube'owy kanał [ Club MK ], na który wrzuca samouczki pokazujące krok po kroku jak wydziergać różne rzeczy, przeważnie dywany ale nie tylko. Natalia prowadzi też stronę [ http://Club-MK.ru ]. Możecie od razu wejść na [ tę stronę ] i pokażą Wam się wszystkie filmy samouczkowe na temat dywanów.


Kwadratowy dośrodkowy dywan wydziergałam w kwietniu 2015 roku i opisałam go [ po polsku ] oraz [ po angielsku ]. Zużyłam na niego 1400 metrów sznurka o grubości 5 mm, a szydełko miało aż 10 mm grubości (obecnie od wielu miesięcy korzystam raczej z szydełka 9 mm). Dywan o wymiarach 160x160 cm przełożył się na cztery filmiki: 

Część 1 - zewnętrzna ramka [ otwórz większe w nowym oknie ]



Część 2 - okrążenia wewnętrzne od 1 do 8 



Część 3 - okrążenia wewnętrzne od 9 do 15 



Część 4 - okrążenia wewnętrzne od 16 do końca 



Natalia dziergała szydełkiem 10 mm ze sznurka poliestrowego z rdzeniem. Jej dywany nie są przerabiane na podłodze, tylko na stole, bo tak łatwiej ustawić statyw od kamery. Dywany leżakują na podłodze tylko między kolejnymi okrążeniami. 

Nie mogę się doczekać następnego wspólnego projektu :)


Komentarze

  1. Your work is really fantastic!!! I just cant belive how you can see these patterns becoming big carpets! And your taste for the collors is wonderful as well!!! Im trying to do that peacock pattern... veery difficult!!! Thank you for your work!! Im from Brazil!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz