Przejdź do głównej zawartości

Dywan w koncentryczne wieńce

Od dawna chodził za mną taki dywan w koncentryczne wieńce i w końcu go machnęłam :)






Mierzy on 140 cm średnicy i pochłonął 5 motków sznurka nowosolskiego o grubości 3 mm, co daje jakieś 2000-2500 metrów. Machałam szydełkiem 5 mm przez około 15 godzin.

Mam dla Was wzór dywanu i filmik do trudniejszego okrążenia :) O dziwo, nie zrobiłam tego dywanu spiralnie. Każde okrążenie jest zamknięte oczkiem ścisłym.

Wzór zaczyna swój żywot jako 8-dzielny, czyli w pierwszym okrążeniu robicie 8 półsłupków w magiczną pętlę. Potem zamienia się w 16-dzielny, 20-dzielny i 30-dzielny w ostatnim wieńcu. W ostatnim okrążeniu są oczka ścisłe w tylną pętelkę, ale w obie pętelki też by było ładnie :)

W okrążeniach 44 i 45 należy pominąć niektóre półsłupki - na schemacie pominięcia zaznaczyłam fioletowym myślnikiem. 

Do okrążeń 11, 20, 33 i 51 jest ten filmik:


Na schemacie widać, że w okrążeniach 33 i 51 jest więcej półsłupków niż na filmiku, ale zasada przeplatania jest ta sama.

Jest też stary filmik do szyszeczek (okr. 8, 12 i 17), który już pewnie znacie na pamięć :)


I nareszcie - sam wzór :)


Ten dywan nie jest jakoś bardzo trudny, tylko ten nieszczęsny przeplot wymagał nakręcenia filmiku. Gdybyście cosik wydziergali według tego wzoru, to koniecznie pochwalcie się zdjęciem gotowego dzieła :)

 

Komentarze