Przejdź do głównej zawartości

Miś na miarę moich możliwości

"My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz miś, przez nas zrobiony, i to nie jest nasze ostatnie słowo!", jak mawiał klasyk Stanisław Tym grając Ryszarda Ochódzkiego, prezesa klubu sportowego "Tęcza".
Tak więc poświęciłam 13 godzin na wyszydełkowanie dywanu w kształcie skóry z niedźwiedzia.  Jest to najbardziej sznurkożerne dzieło, jakie do tej pory popełniłam - zużyłam aż 1320 metrów sznurka o grubości 5 mm. Dywan waży aż 6.33 kg i mierzy:
  • 172 cm szerokości w nogach,
  • tyleż cm od góry do koniuszka ogonka,
  • 107 cm w pasie.




Głowa, która pochłonęła aż 115 metrów sznurka, ma 35 cm długości, 21 cm szerokości w najszerszym miejscu, zaś średnica ucha to imponujące 12 cm. Ryjek był początkowo zbyt spiczasty, więc wepchnęłam go do środka i umieściłam w nim kawałek czarnego materiału imitującego nos. Oczy to guziki przyszyte na "słowo honoru", następnym razem przyszyję je do misiowego pyska zanim wypcham i zamknę głowę. Mam tylko nadzieję, że oczka nie odpadną (temu misiu). Głowę wypchałam starym naddartym prześcieradłem i równie podniszczoną koszulką nocną. Tak, jestem w pełni świadoma faktu, że głowa wygląda na mysią, naprawdę nie musicie mi tego pisać w komentarzach :P

 

Bardzo długo szukałam odpowiedniego wzoru na tułów. Znam wiele ślicznych wzorów na okrągłe dywany, lecz znalezienie wzoru dobrze wyglądającego w prostokącie było bardzo ciężkie. O wiele łatwiejsza była głowa - wyszydełkowałam ją techniką [ amigurumi ] podczas meczu Holandia-Kostaryka.


Gdy już porządnie odeśpię Mundial i odpocznę po misiu, to może zrobię kolejnego na drutach :)


Komentarze

  1. Dzień dobry. Chciałam zapytać o opis podstawowy wzoru z którego jest wykonany cały dywan. szukam w internecie ale nie mogę znaleźć. Czy zwykły prostokątny dywan robiony tym wzorem będzie możliwy do zrobienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdzie chyba nie umieszczałam tego wzoru. Ale jak najbardziej da się nim przerobić prostokąt. Pierwszy rząd to zwykły łańcuszek. Drugi rząd: powtarzać {2 słupki w jedno oczko, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w jedno oczko, pominąć 2 słupki (albo 3 - nie pamiętam)}. Kolejne rzędy: powtarzać {2 słupki, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki - wszytko w przestrzenie 2łańcuszkowe z poprzedniego rzędu.}.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Dziękuję za odpowiedź. Popróbuję i na pewno się uda. Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz