Przejdź do głównej zawartości

Sowa i przyjaciółki

Sowa to bardzo wdzięczny temat do dziergania. W internecie krąży wiele gotowych wzorów, ale taką sowę łatwo można zrobić samemu: wystarczy pożyczyć oczy ze wzoru jakiejś serwetki, skrzydełka mają identyczny kształt jak motyw "ananas", zaś brzuszek można zaadaptować z jeszcze innej serwetki. Jak pomyślałam, tak też zrobiłam - oto sowa Hedwiga:




Oczy Hedwigi to nic innego, jak kilka pierwszych rzędów dywanu [ splendid ], od siebie dodałam dwa rzedy dookoła połączonych już gałek ocznych. Zewnętrzny rząd ma specjalne dziurki ułatwiające montaż uszu, skrzydeł i tułowia. Na skrzydełka wybrałam wzór "liść ananasa" dostępny w całym internecie (o wiele większy wybór wzorów pokaże się w wyniku wyszukania "pineapple crochet pattern"). Brzuszek całkowicie zaimprowizowałam, przez co prułam go co najmniej dwa razy. Ale w końcu wyszedł jednocześnie okrągły i dwuwymiarowy. Hedwiga mierzy 140 cm wzrostu, tyle samo wynosi rozpiętość jej skrzydeł. Średnica brzuszka to 110 cm, zaś średnica gałki ocznej to aż 40 cm. Sowa zeżarła łącznie 925 metrów sznurka o grubości 3 mm i waży 2.2 kg.

Hedwiga wydała mi się bardzo samotna, więc kolejnego dnia dorobiłam jej koleżankę - Agę. Ze względu na niedobór sznurka, Aga nie ma skrzydełek (może i lepiej, przynajmniej nie odleci?). Jej brzuszek pożyczyłam z dywanu [ pawie oka ], zaś pomysł na oczy wziął się z dywanu [ bukiet ]. Aga ma tylko 115 wzrostu, w porównaniu z Hedwigą jest więc zaledwie małym chodniczkiem.




Jakiś czas temu zrobiłam też sowę trójwymiarową, na razie bezimienną. Ta sowa zajęła mi dobry tydzień, składa się z sześciokątów i pięciokątów z motywem [ african flower ]. Wzór został zaprojektowany przez bardzo utalentowaną Heidi Bears - zachęcam Was do obejrzenia innych jej projektów na [ tej stronie ].
I jeszcze taki mały bonus na początek weekendu:




Komentarze

Prześlij komentarz