Przejdź do głównej zawartości

Dywan zerżnięty z katalogu

Dzisiaj prezentuję dywan wykonany według projektu serwetki "Splendid" autorstwa Patricii Kristoffersen, która jest prawdziwą szydełkową diwą (no, przynajmniej na zachodniej półkuli). Wzór ten był oryginalnie wydrukowany w numerze "Thread Crochet: Wonderful Doilies" amerykańskiego czasopisma "American School of Needlework" (nr 1277), opublikowanego w styczniu 1999 roku. Stopień skomplikowania wzoru jest dość duży, poznałam kilka zupełnie nieznanych mi ściegów i sztuczek.


Dywan ma aż 23 okrążenia, nie chciałam aby wyszedł zbyt duży, zdecydowałam się więc po raz pierwszy na sznurek o grubości 3 mm. Sznurek okazał się dosyć sztywny i szorstki, w przeciwieństwie do mojego nowego szydełka (6 mm) zakupionego specjalnie na tę okazję. Już myślałam, że wyjdzie z tego kompletna klapa, ale po kilkunastu okrążeniach dywan zaczął nabierać w miarę okrągłego kształtu. Przyzwyczaiłam się też w końcu do dwóch wad nowego szydełka - jego giętkości i dziwnie wyprofilowanego haczyka.  

Na pracę poświęciłam około 7 godzin, zużyłam 600 metrów sznurka, który przyszedł w postaci małych kłębuszków opatrzonych kodami kreskowymi. Średnica dywanu to równe 110 cm.

Im dłużej na niego patrzę, tym bardziej dochodzę do wniosku, że chyba nie przysłano mi koloru pistacjowego. Ale ten kolor, który jest, też mi się podoba! Razem z niby-pistacjowym kolorem zamówiłam też kilometr ciemno-zielonego i 500 metrów żółtego sznurka. Jeszcze od końca nie wiem, na co mi to :D Mówiły "kup nas" i uległam...

Komentarze

  1. Wspanialy! Patrze na te Twoje wyroby i nie moge sie nadzwic, ze to wszystko na szydelku. Cudenka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wszystko - część jest na drutach :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dywanik wspaniały. Gratuluję. Gdzie można kupić taki bawełniany sznurek ?
    No i, gdzie można otrzymać wzór na to cudeńko ?
    Pozdrawiam
    S

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sznurki biorą się z Łodzi:
      http://magiccarpetstudio.blogspot.com/2014/06/skad-sie-biora-sznurki.html

      A wzór można znaleźć w internecie po 5-10 minutach googolania "Thread Crochet: Wonderful Doilies 1277 splendid" ;)

      Usuń
  4. Zachorowałam na ten dywan. Poprosiłam dziś sznurkową firmę o próbki kolorów - kupię sznurek i będę działać. Nie mam pojęcia, jak ja to zrobię, bo nijak nie mogę znaleźć schematu. Znalazłam tylko jakiś angielski opis, a ja po angielsku nic a nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, to masz teraz motywację do nauki języka obcego :) Gdzies ktoś mi pisał, że znalazł jeszcze ten schemat po rosyjsku.

      Ja rozumiem schematy tylko po angielsku, bo uczyłam się szydełkować z youtube. Za to jak czytam "półsłupek nawijany", to muszę przez kilka sekund główkować o co chodzi i tłumaczyć sobie z polskiego na moje...

      Usuń
  5. O jaki piękny!!! Powoli się przymierzam do wykonania takiego cudeńka ale najpierw przetestuję wzór jako serwetkę :) Piękne rzeczy tworzysz, rozgoszczę się na dłużej jeśli pozwolisz :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam! proszę o zdjęcia gotowych dywanowych cudeniek, gdy już takie powstaną :)

      Usuń
  6. Witam, właśnie skończyłam robić właśnie taki dywan :) również użyłam sznurka bawełnianego 3mm (szydełko 5mm) i nie wiem dlaczego wyszedł mi o połowę mniejszy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmmm... Tajemnicza sprawa. Może zmierzyłaś promień zamiast średnicy? A może dziergasz bardzo ściśle, a ja bardzo rozwlekle?

      Usuń
  7. dzień dobry :) właśnie zaczynam przygodę ze sznurkiem :) wciąga :) mam pytanie odnośnie tego ślicznego i delikatnego dywanu: czy jeśli zrobię go sznurkiem 5mm z rdzeniem to straci tę delikatność? Czy może lepiej sznurek 3 mm bez rdzenia?
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestowałam - on wygląda pięknie na obu sznurkach :) Ale wydaje mi się, że im jaśniejszy kolor, tym lepiej będzie wyglądał.

      Usuń

Prześlij komentarz