Przejdź do głównej zawartości

Dywan w romby

Na nadchodzącą zimę wypadałoby zrobić gruby i w miarę niedziurawy dywan do salonu, wydziergałam więc dywan w romby: 




Dzieło mierzy 160x190 cm i zużyło około 1400 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm, co przekłada się na 6.5 kg dywanu. Korzystałam jak zwykle z aluminiowego szydełka 9 mm. 

Wzór jest niesamowicie prosty, składa się z rombów o szerokości (po przekątnej) 14 słupków i wysokości (po drugiej przekątnej) 7 rzędów. Romby są pooddzielane dwoma oczkami łańcuszka:


Edycja (19 maja 2019) - na życzenie internautki zamieszczam schemat:


koniec edycji :)


Na brzegu dywanu dałam ramkę ze słupków, przy czym po bokach dawałam po dwa słupki w jeden boczny słupek:



Rozmyślam jeszcze nad dodaniem frędzli. Co Wy na to?


Komentarze

  1. Jak dla mnie jest piękny, sama myślę o podobnym do salonu...cudo
    😍👍

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się zbieram do zrobienia dywanika dla siebie i jakoś mi nie idzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi idzie dopiero, gdy mam co oglądać (a raczej słuchać) w trakcie dziergania. Może nazbieraj kilka odcinków ulubionego serialu?

      Usuń
  3. Zainspirował mnie dywanik i robię takim wzorem bieżnik że sznurka 3mm.
    Super pracę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki wzór jest fajny, bo podczas dziergania można oglądać filmy :) Nie trzeba liczyć oczek, one wręcz same się liczą :)

      Usuń
  4. Piękny dywan 🤩
    Ale mi w takim wzorze marzy się kocyk dla synka.. czy może Pani podzielić się schematem? Czy to tajemnica? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmelko, właśnie dorzuciłam schemat w tym wpisie. Odśwież stronę i sprawdź, czy go widać :)

      Usuń
  5. Witam serdecznie, dywan jest śliczny. Czy robiony jest obracając po każdym rzędzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, trzeba go obracać. Bardzo tego nie lubię, wolę się przesiadać dookoła na jednostronnych dywanach. Nic to, zawsze to trochę więcej ruchu!

      Usuń

Prześlij komentarz