Przejdź do głównej zawartości

Zgapiony dywan po fińsku

Ostatnio na Pintereście pokazało mi się zdjęcie przeuroczego szarego dywanu i pomyślałam, że muszę go zrobić! 


Po kliknięciu zostałam przeniesiona na [ fińską stronę ], gdzie na dole należało kliknąć "Lataa" i tamże znalazłam dywanowe instrukcje... po fińsku :D Poczytałam chwilę, westchnęłam, pokiwałam smutno głową i postanowiłam zrobić ten dywan patrząc tylko na zdjęcie, bo po fińsku nie rozumiem ani słowa.



Jak na coś całkowicie zgapionego, to chyba wyszło ok :)

Dywan mierzy 180 cm średnicy i zużył jakieś 1300-1400 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm przy użyciu szydełka 9 mm. Cała praca zajęła mi jakieś 6 godzin czasu.

Mój dywan jest większy od [ oryginału ], bo dziergałam aż do wykończenia sznurka. Po wykończeniu wzoru właściwego, przeszłam do spirali:


Nie dodawałam potem już żadnych oczek, bo dywan lekko się falbanił. Na końcu zmniejszyłam wysokość ściegu przechodząc do półsłupków nawijanych, zwykłych półsłupków i oczek ścisłych.

Aaa! Zwiększyłam też "krotność" motywu. Oryginalny dywan jest 12-dzielny, ale mi lepiej wychodzą dywany 14-dzielne. Taki 12-dzielny wyginałby mi się w miskę.

Wzór jest naprawdę przemiły, więc wejdźcie na [ tę stronę ], przewińcie na dół i jak zobaczycie słowo "Ohje" to obok kliknijcie "Lataa". Teraz się tak wymądrzam, bo przetłumaczyłam sobie stronę na angielski przy pomocy przeglądarki :P



Komentarze

Prześlij komentarz