Przejdź do głównej zawartości

Zielony reliefowy dywan

Po czterech dniach zmagań z pięcioma szpulami sznurka nowosolskiego (3 mm) udało mi się wykończyć ten dywan, zanim on wykończył mnie:







Dzieło to mierzy 155 cm średnicy i zajęło mi 4 dni po wiele godzin pracy dziennie. Łącznie może uzbierało się ponad 20 godzin pracy?

Te zdjęcia powstały w pierwszym i trzecim dniu pracy:





Nie mam dla Was schematu :( A to dlatego, że nie jestem do końca zadowolona ze sposobu dodawania oczek. Zwykle idealne koło wychodzi mi, gdy dodaję 14 oczek co każde okrążenie. Podczas dziergania końcowych listków ubzdurało mi się, że mam 7 przerw między listkami i że powinnam dodawać po 2 oczka na każdą przerwę - a tak naprawdę było tych przerw 14, więc dodawałam 28 oczek na każde okrążenie. Dywan zaczął się pod koniec falbanić i przy dzierganiu tych zewnętrznych okrążeń bezlistkowych nie dodawałam już żadnych oczek w nadziei, że dywan się grzecznie rozplaska. No i na zdjęciach wygląda na grzecznie rozplaskany, ale gdyby go poruszyć stopą, to od razu się falbani między listkami i trzeba go z powrotem utuptywać dla niepoznaki.

Może zrobię za jakiś czas podobny dywan i wtedy narysuję dla Was jego schemat? Albo jeszcze lepiej - może zrobię grudniowy samouczek kalendarzowo-adwentowy?

Jeszcze co do pokoju-ze-schodami, to może co poniektórzy zauważą, że zmieniłam umeblowanie :) Bo kiedyś wyglądał on tak:



A że jakiś czas temu wparowałam w minimalizm i powyrzucałam tysiące przedmiotów walających się po domostwie, to meble stały się zbędne. Małżonek nie pozwolił mi się ich pozbyć, bo "jeszcze ci się odwidzi i co wtedy?", więc meble na razie są upchnięte w schowkach na stryszku. W jaki sposób przekonujecie swoich Małżonków do wyrzucania rzeczy? Proszę, podzielcie się patentami :) 

You can download an English translation of this pattern for free from [ Ravelry ]:



Komentarze

  1. Piękne dywany, uwagę też przyciąga pufka. Trafiłam do Ciebie po raz pierwszy, poszukiwałam ziarnuszek.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz