Przejdź do głównej zawartości

Ogród Zofii

Po ponad miesiącu zwłoki w końcu zmusiłam się do skończenia dywanu, który wydziergałam na podstawie [ tego wzoru ] na robótkę o nazwie "Sophie's garden".





Dzieło jest kwadratem o długości boku 127 cm, waży prawie 4 kg i zużyło ponad 1500 metrów sznurka o grubości 4-5 mm: 1000 m ecru i 560 m szarego. Cała praca zajęłaby mi około 2 dni, gdybym się tylko zmusiła :P Używałam tradycyjnie szydełka o grubości 9 mm.

Ociągałam się tak długo, ponieważ najpierw obraziłam się na ten dywan - po 20 okrążeniach nadal był maciupki w porównaniu z moimi innymi pracami. Potem Małżonek miał urlop i wyciągał mnie na łono natury (czytaj: na rowerze pod górkę i pod wiatr...). A gdy już skończyłam dywan, to nie miałam gdzie go sfotografować, ponieważ na podłodze w salonie regularnie pojawiały się drobinki gruzu z balkonu (remont - ale koniec odgruzowania jest już bliski!). Tak więc ten dywan powinien być mi wdzięczny, że w ogóle powstał!

Sam wzór jest bardzo sławny w anglojęzycznym internecie. Zaczęło się od mandali [ Sophie's pond ], czyli "Stawu/sadzawki Zofii" zaprojektowanej przez Dedri Uys w lipcu 2014 roku


Miesiąc później autorka dodała kilka okrążeń, aby stworzyć wzór znany jako [ Sophie's garden ], czyli po naszemu "Ogród Zofii" - na tym właśnie się wzorowałam:


A w styczniu 2015 roku powstał [ Sophie's universe ], czyli "Wszechświat Zofii":



Cały anglojęzyczny opis wzoru na Wszechświat Zofii znajdziecie [ na blogu autorki ]. Z racji liczby okrążeń jest on podzielony na 4 podstrony, trzeba przewinąć do około 1/4 wysokości strony. Samouczek jest dostępny także w innych językach - po holendersku, niemiecku, hiszpańsku, itd... Znalazłam nawet [ filmowy samouczek w języku arabskim ] na youtube :D 

Co mnie urzekło we wzorze? Głównie mnogość różnych technik, ponieważ autorka wzoru upchnęła w nim chyba wszystkie możliwe odmiany i kombinacje słupków. Moją zmorą były jednak liczne słupki reliefowe przednie i tylne (czyli front-post i back-post), które bardzo trudno się robi używając grubego szydełka i sztywnego sznurka. A już w ogóle nie da się zrobić słupka reliefowego dookoła półsłupka, tam po prostu nie ma się gdzie wcisnąć z szydełkiem 9 mm!!! Dlatego w kilku miejscach darowałam sobie tę mordęgę i przerabiałam zwykłe słupki. 

Podsumowując: jeżeli chcecie przećwiczyć nowe ściegi, to jest to świetny wzór na włóczkę lub kordonek, ale absolutnie nie nadaje się na grubsze sznurki! Wymęczył mnie niemożebnie, zarówno fizycznie, jak i psychicznie!

Komentarze

  1. Cudo! Przepiękny dywan - wspaniały wzór i doskonałe kolory.
    Śliczności :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny! Ale mordęgi nie zazdroszczę..Ja na sznurku straciłam już kilka szydełek..bambusowe tylko wydaje się być niezłomne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam aluminiowego. Mam jeszcze plastikowe, ale boję się, że w końcu się złamie.

      Usuń
  3. http://handycrafter.blogspot.com.br/ Pomocy chyba nie rozszyfruję go bez schematu Czy moja pani ekspert pomoże?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuuu, to jest płatny wzór:
      http://www.ravelry.com/patterns/library/sara-doily-rug
      Wołają aż 7.38$. Trzeba poszukać w rosyjskich internetach - tam jest wszystko :)

      Usuń

Prześlij komentarz