Przejdź do głównej zawartości

Jak sprostokątyzować owal

Powoli przyzwyczajam się do idei siateczkowego dywanu. Doszłam do wniosku, że w poprzednim egzemplarzu najbardziej przeszkadzał mi kwadratowy kształt (najwyraźniej wolę prostokątne dywany!) i... brak frędzli. Przerobiłam więc poprzedni siateczkowy dywan na prostokątny z owalnym środkiem i obowiązkowymi frędzlami, przy czym środek zgapiłam z wzoru na serwetkę znalezioną na Pintreście [ klik!!! ].

Nowe dzieło mierzy 155x200 cm (nie licząc frędzli) i zużyło 1300 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. Użyłam szydełka 9 mm, a cała praca zajęła mi około 10 godzin. 





Pierwszy raz w życiu dziergałam coś owalnego, a następnie pierwszy raz w życiu "prostokątyzowałam" coś owalnego. Owal mierzył 92x137 cm i miał dookoła 270 słupków. Gdyby podzielić długość przez szerokość, to 137/92 = około 1.489. Podobna liczba wychodzi, gdyby podzielić 81 oczek na 54 oczka. Dlatego rogi zaplanowałam co 81 i 54 oczka:





Wbrew moim obawom wyszło idealnie równo!!! Matematyka to jednak cudowna sprawa! Co do siateczki, to jej opis znajdziecie we wpisie na temat poprzedniej inkarnacji tego dywanu [ klik!!! ].

Na razie mam dosyć tych siateczek, następny będzie średni okrągły dywan na przedpokój :)



Komentarze