Przejdź do głównej zawartości

Dywanik "Lotos"

Przymierzałam się ostatnio do zaczęcia dywaniku "Amazing Grace" - [ tu znajdziecie samouczki ] pisemne w różnych językach, a [ tu  znajdziecie ] rosyjskojęzyczny filmik z pierwszą częścią nakręconą przez Natalię Alimpijewę (to ta sama Natalia, która nakręciła parę filmów do moich dywanów). Ale wchodzę ostatnio na youtube'a, a tam mały przeuroczy [ dywanik Lotos ] zaprojektowany przez Natalię :) Taki w sam raz na jeden dzień roboty. No dobrze, może dwa dni, bo ręce mi protestowały od tych wszystkich słupków reliefowych.

Mocno pozmieniałam wzór od kilkunastego okrążenia wzwyż, bo chciałam uzyskać koło na przedpokój:



Dywanik mierzy 115 cm średnicy i zużył około 600 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. Korzystałam jak zwykle z szydełka 9 mm. Jest bardzo gęsty i ciężki, raczej taki w sam raz na zimę, niż na lato.

Bardzo spodobały mi się płatki stworzone przez słupki reliefowe: 


Między płatkami miały być oryginalnie takie listki jak we wzorach ananasowych, ale dałam tam ścieg złożony z naprzemiennych półsłupków i oczek łańcuszka. Trochę przypomina to utkany materiał albo ścieg zrobiony szydełkiem tunezyjskim.


A w środku jest wypukły wałeczek zrobiony z podwójnych słupków w przednią pętelkę. W kolejnym okrążeniu robi się półsłupki w słupki podwójne i jednocześnie w tylną pominiętą pętelkę:



A tu jest oryginalny filmik Natalii:



Koniecznie zwróćcie uwagę na "fałszywe słupki", dzięki którym można zacząć okrążenie od słupka wyglądającego na normalny, a nie od trzech oczek łańcuszka. I wtedy nie widać, gdzie zaczyna się okrążenie :) Fałszywe słupki znajdziecie po przewinięciu filmu do czasów: 3:53, 7:33, 12:04, a także w kilku innych miejscach. Koniecznie wypróbujcie ten sposób!!! 

Jeżeli chcecie poćwiczyć swój szydełkowy rosyjski, to istnieje też wersja pisemna tego wzoru i znajdziecie ją [ tu ].

Planuję jeszcze zrobić kolejny dywan na bazie tego wzoru, dużo większy i z dwoma lub trzema rzędami płatków, ale to już będzie ładne kilka dni roboty! Ten żółty dywanik zajął mi 5 godzin pracy, ale rozłożyło się to na dwa dni, właśnie przez słupki reliefowe.




Komentarze

  1. Dzięki za "fałszywy stołbik"
    Bardzo mi się podobają dywaniki, ale jak to deptać po takich arcydziełach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny ten "fałszywy stołbik". Na pewno wypróbuję i coś czuję, że będę używać. Śliczny Lotos! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Спасибо, Агнешка! Отличная статья! :-)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz