Przejdź do głównej zawartości

Dywan "Kalmia"

Napotkałam przepiękny wzór na portalu [ Ravelry ] - wzór nosi nazwę "Kalmia" i został zaprojektowany przez Aki Machidę dosłownie w lipcu tego roku! Taka świeżynka :) Od razu wydziergałam dywan, który ostatecznie mierzy 150 cm średnicy i zużył jakieś 800 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. Robiłam go szydełkiem 9 mm łącznie przez 3 dni, czyli jakieś 9 godzin.






Możecie ściągnąć schemat Kalmii z [ bloga Aki Machidy ], który jest co prawda pisany po japońsku, ale mniej więcej w połowie strony znajdziecie napis "Download".

Wprowadziłam kilka zmian we wzorze:
  • w okrążeniu nr 7 zamiast podwójnych słupków reliefowych dałam zwykłe słupki pojedyncze - tak było szybciej, na dodatek słupki reliefowe w tym miejscu nie przydawały dywanowi jakiejś większej urody,
  • w 13-tym okrążeniu dałam o jedno oczko mniej w łańcuszkach (czyli 14 oczek zamiast 15), a w okrążeniu 14-tym robiłam dokładnie jeden słupek w każde oczko. Oryginał nakazywał zrobić 19 słupków w 15 oczek łańcuszka, ale robótka bardzo się przez to falbaniła. Dywan to nie serwetka, którą można namoczyć, rozciągnąć i przyszpilić do podłoża! Przez to mój dywan ma 18 powtórzeń motywu falkowego, podczas gdy oryginał miał tych powtórzeń 24.
  • w 21-szym okrążeniu dawałam tylko jedno oczko łańcuszka między słupkami pojedynczymi. Zamiast słupków podwójnych zrobiłam jeden słupek podwójny reliefowy o dwóch nóżkach + 2 oczka łańcuszka dookoła niego (nie bójcie się, narysuję to poniżej :P),
  • w okrążeniu nr 22 wszystkie słupki były pojedyncze i nie reliefowe,
  • darowałam sobie dwa ostatnie okrążenia i zamiast nich zrobiłam ramkę, dodając w dwóch okrążeniach słupki między motywami - znajdziecie jej schemat poniżej.




Przeważnie jestem krytyczna wobec własnych prac, ale ten dywan bardzo mi się spodobał :) Mam nadzieję, że wydziergam jeszcze więcej rzeczy według wzorów Aki Machidy!


Komentarze

  1. Prześliczny! JAK ZWYKLE. Jesteś niesamowita, tak szybko ci idzie praca.
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny :). Taki pyk i już jest .

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestes genialna. A ja mam problem. A wlasciwie dwa ;) Jestem totalnie poczatkujaca, wiec dywan to ogrooomne wyzwanie. Ale chyba jeszcze wiekszym wyzwaniem jest wybrac, ktory z twoich wzorow podoba mi sie najbardziej. O mamusiu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli bardzo boisz się wyzwania dywanowego, to może spróbuj najpierw zrobić jakiś wzór dywanowy na zwykłym kordonku - kosztuje on niewiele, a za to nabierzesz pewności siebie :) Na pewno dasz radę!

      Usuń

Prześlij komentarz