Przejdź do głównej zawartości

Dywan ze zdjęcia

Podczas gdy inni Internauci googlają w poszukiwaniu śmiesznych filmików z kotami, ja googlam po różnych portalach rękodzielniczych w poszukiwaniu inspiracji. No i nie uwierzycie, jakie śliczności znalazłam w internetach!!!

Ale do rzeczy - na [ etsy ] znalazłam przepiękne serwetki autorstwa Ałły Czikałowej :)  Koniecznie kliknijcie na link do [ arcydzieła ], które mnie zainspirowało do zrobienia dywanu. Tak mi się spodobał środek tej serwetki, że postanowiłam go odtworzyć tylko na bazie zdjęcia. Pewnie wszystko poprzeinaczałam, zrobiłam nie takie długości łańcuszków jak trzeba, ale wyszło mi coś w miarę podobnego, a przynajmniej tak będę sobie wmawiać:







Oryginalny wzór Ałły jest "ośmiodzielny", ale po przełożeniu go na sznurek o grubości 5 mm zmieściło się tylko sześć początkowych popkornów. Po odtworzeniu środka dodałam jeszcze jedno okrążenie płatków, a potem powtórzyłam okrążenie podwajające popkorny i dołożyłam jeszcze trzy okrążenia płatków.




Nie oszukujmy się, dywan ten nie jest funkcjonalny i łatwo można się o niego potknąć. Ale jaki jest mięciutki!!! Taki w sam raz na zimę. Tak, wiem, że niedawno były upały, ale lepiej być przygotowanym ;)

Aaaa! Zapomniałabym o szczegółach: zużyłam około 950 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm, do tego użyłam szydełka 9 mm, a cały dywan mierzy 125 cm średnicy. Dziergałam go przez 3 dni, czyli jakieś 7 godzin :P





Komentarze

  1. Zanim doszłam do końca twojej opowieści o nowym dywanie, w mojej głowie pojawiło się pytanie, czy można się potknąć o wystające części. Jak napisałaś, można. Co z tego jak jest taki piękny!! Jesteś mistrzynią szydełkowania dywanów. Niesamowite, że możesz odtworzyć wzory ze zdjęcia. Gratuluję kolejnego pięknego dzieła:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jeszcze dopowiem, że dużo łatwiej jest się potknąć w kapciu niż na boso!

      Usuń
    2. How about making it into a wall hanging?

      Usuń
  2. Dziewiarka zawsze jest na zimę przygotowana :P Śliczny dywan, naprawdę pięknie odtworzyłaś ten wzór :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne są Twoje dywany. Przymierzam się do adwentowego, bo jest na YT.
    Nie wiem, czy podołam, ale chcę spróbować 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj! Jak nie wyjdzie, to najwyżej nikomu się nie przyznasz - ja tak robię :D

      Usuń

Prześlij komentarz