Przejdź do głównej zawartości

Jeszcze większy siedmiokątny dywan

Po poprzednim [ siedmiodzielnym dywaniku ] na przedpokój czułam taki trochę niedosyt, więc podczas majówki machnęłam większy dywan według tego samego wzoru:






Dzieło mierzy 185 cm średnicy i zużyło 5 szpulek (czyli nieco ponad 5 kilogramów) sznurka nowosolskiego o grubości 3 mm. Do tego użyłam szydełka 6 mm. 

Najpierw narysowałam schemat, ale potem pod koniec zabałam się, że mi nie wystarczy sznurka. Dlatego przez kilka ostatnich okrążeń opuszczałam po 4 słupki i robiłam po 4 oczka łańcuszka zamiast trzech. No i niepotrzebnie tak panikowałam, bo na końcu wystarczyło mi sznurka na całe trzy okrążenia ze słupków!!! 



Nic to, nie będę gryzmolić na nowo schematu, wrzucę jak jest, a Wy sami zdecydujecie pod koniec, czy panikować i robić większe "dziury" (żeby płatki szybciej się domknęły), czy też działać dokładnie według schematu:



Gdybyście coś wydziergali według mojego wzoru, to pochwalcie się zdjęciem i opiszcie szczegóły! Ja pewnie jeszcze pomęczę ten wzór, bo czuję, że nie do końca wykorzystałam jego potencjał ;)


Komentarze

Prześlij komentarz