Przejdź do głównej zawartości

Dywan w sześciokąty

Odkryłam ostatnio piękny wzór [ klik! klik! klik! ] na Pintereście - właśnie, jeżeli nie macie tam konta, to koniecznie sobie załóżcie, żeby Was nie omijały liczne wspaniałości! I tak sobie popatrzyłam na ten wzór, policzyłam słupki (wyszły 24 słupki na jeden motyw) i machnęłam w 6 godzin ten oto dywan:


Dywan mierzy 160x140 cm i zużył 1100 cm sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. Do tego używałam jak zwykle szydełka 9 mm. 


Na początku podstawy sześciokątów miały leżeć równolegle do kanapy, ale dywan wyszedł "dłuższy niż szerszy" i musiałam go obrócić o 90 stopni:


Do dywanu dodałam ramkę ze słupków pojedynczych - na bokach robiłam po dwa słupki pojedyncze w jeden słupek boczny. Miałam jeszcze na tyle dużo sznurka, że jako ostatnie okrążenie dałam półsłupki w tylną pętelkę. A potem zamocowałam frędzle:



Wzór jest naprawdę prosty, wystarczy zerknąć na niego raz i potem robota sama idzie. Nawet nie trzeba go rozrysowywać na kartce :)





Komentarze

  1. wzór może i prosty, ale efekt końcowy NIESAMOWITY! skojarzył mi się z plastrami miodu :) fantastyczny dodatek do każdego wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny :) Zabieram się za robienie swojego :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz