Przejdź do głównej zawartości

Filetowy dywan w romby

Od czasu do czasu lubię sobie podziergać takie filetowe dywaniki w romby i dzisiaj jest jeden z tych dni :D





Dywan mierzy 145x165 cm i zużył 1000 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. Używałam jak zwykle szydełka aluminiowego 9 mm. 

Co ciekawe, wzór dużo ładniej wychodzi na zdjęciach, niż w rzeczywistości. Mam na myśli to, że łatwiej zauważyć schemat wzoru. Gołym okiem ciężej wypatrzyć te wszystkie romby. Ciekawam dlaczego? Może aparat fotograficzny używa jakiegoś algorytmu do uwypuklania linii prostych? A może patrząc na zdjęcie dystansuję się od rzeczywistej robótki i postrzegam ją jakoś inaczej? Jeżeli macie na ten temat jakąś teorię, to dajcie mi znać :)

Na początek nabrałam 166 oczek, co dało mi 4 trójkąty u podstawy. Po zakończeniu robótki dodałam tylko jedno okrążenie ramki. W górę i w dół robótki robiłam jeden słupek w jeden słupek, po bokach robiłam po dwa słupki w jeden boczny słupek. Na rogach dałam po 4 słupki w jedno oczko:



Narysowałam (a raczej naklikałam :P) dla Was schemat. Jak na niego klikniecie, to otworzy się  w większym rozmiarze:



A następny dywan będzie kolisty i w limonkowym kolorze :)



Komentarze