Przejdź do głównej zawartości

Okrągły dywan w listki

Taki dywan chodził za mną od wielu miesięcy, w zasadzie od kiedy podpatrzyłam te prześliczne listki w pracach [ Natalii Alimpijewej ] i Ałły Czikałowej. Trudność polegała na tym, że trzeba było zacząć nowe okrążenie listkowe w połowie poprzednich listków i nijak mi to nie wychodziło matematycznie. Teraz też tego nie wymyśliłam matematycznie, tylko raczej spontanicznie i wyszło mi takie coś:






Dywan mierzy 135 cm średnicy i zużył około 1200 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. Do tego użyłam aluminiowego szydełka 9 mm. Cała praca zajęła mi mnóstwo dni, bo słupki reliefowe szybko męczyły moje ręce i nadgarstki. Na dodatek mam na dłoniach odciski od szydełka :| 

Początkowo chciałam zaczynać po dwa nowe listki między starymi listkami, tak żeby tych listków było na początku 4, potem 8, potem 16, itd... Ale okazały się za szerokie! Zaczęłam od listków o dziewięciu słupkach w środku, a bliżej brzegu dawałam już listki 7-słupkowe i 5-słupkowe. 

Narysowałam dla Was schemat - ma on aż 40 okrążeń!!! W okolicach 30-tego okrążenia jest trochę za dużo półsłupków, ale chyba tak musi być, żeby obwódki listków były podparte od spodu. Dzięki temu te listki są tak jakby napompowane powietrzem. Można w zasadzie powiedzieć, że ten dywan jest idealny na zimę, bo jest taki grubiutki i "napompowany". Ale gdyby dywan się Wam falbanił, to może dajcie mniej tych półsłupków? Po prostu poeksperymentujcie ;) Jak klikniecie w schemat i zapiszecie go na dysku, to będzie większy i wyraźniejszy:




Nie ukrywam, że dywan jest bardzo trudny, więc nawet nie zaznaczałam początku okrążenia trzema oczkami łańcuszka. Doświadczone dziewiarki będą miały wyczucie, gdzie zacząć okrążenie ;) Najlepiej byłoby, gdybyście najpierw przerobiły ten wzór ze zwykłego kordonka. Ale w razie czego: co złego, to nie ja :P


Komentarze

  1. Mogę tylko podziwiać Twoje dzieło. Widać, że wzór nie jest prosty ale dywanik wyszedł cudny:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz