Przejdź do głównej zawartości

Kolejny filetowy dywan na stryszek

W tym tygodniu dalej ciągnę wątek dywanów filetowych :) Zrobiłam dywan podobny do [ zeszłotygodniowego ]:





Mierzy on 125x200 cm i zajął mi jakieś 7 godzin pracy. Pochłonął około 1250 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm, a używałam jak zwykle szydełka 9 mm. 

Mam dla Was schemat :) Dywan mierzy 80 oczek przy podstawie.



Tym razem nie robiłam żadnej fikuśnej ramki z wypukłościami, bo zabrakłoby mi sznurka. Ramka składa się z trzech okrążeń:

Okr. 1. Słupki pojedyncze dookoła. Na rogach dajemy po 5 słupków w jedno oczko, a na bokach po dwa słupki w bok słupka.

Okr. 2. Półsłupki nawijane dookoła. W narożny słupek dajemy po 4 półsłupki.

Okr. 3. Dookoła robimy oczka ścisłe w obie pętelki, a nie tylko w tylną.



Jeszcze się nie nacieszyłam tymi filetami, za tydzień zrobię jakiś ogromniasty filet do salonu :)


Komentarze