Przejdź do głównej zawartości

Listkowy dywan na przedpokój

Lubię, gdy mały dywanik na przedpokoju pasuje do [ dywanu w salonie ], wydziergałam więc przez dwie i pół godziny takie cóś:




A tak wygląda jego starszy brat:



Dzieło mierzy skromne 110 cm średnicy i zużyło około 650 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm przy użyciu szydełka 9 mm.

Korzystałam z tego wzoru:
ale musiałam pozmieniać długości łańcuszków, bo te oryginalne były za długie!

Mam dla Was schemat :) Nie okraszam go nazwą mojego bloga, bo bardzo mało pozmieniałam w oryginalnym wzorze.



Korzystając ze schematu miejcie na uwadze kilka kwestii:
  • w przedostatnim okrążeniu niektóre grupy słupków są słupkami pojedynczymi, a niektóre podwójnymi - nie przegapcie tego! Gdybym dała wszystkie słupki jednakowej wysokości, to dywan byłby wielokątem, a nie kołem.
  • w ostatnim okrążeniu daję po dwa słupki w jedno oczko na szczytach wszystkich listków.
  • chciałam dorobić jeszcze jedno okrążenie z oczkami ścisłymi w tylną pętelkę, ale zabrakło mi sznurka. A szkoda, bo wówczas utworzyłby się prześliczny rancik.

Nabieram coraz większej ochoty na dywany filetowe, więc pewnie na tym skoncentruję się za tydzień :)



Komentarze