Przejdź do głównej zawartości

Dywan w romby do salonu

W tym tygodniu nadal napawam się dywanami filetowymi, ale czuję, że już się chyba nacieszyłam tą techniką ;)

Przez 8 godzin pracy machnęłam dywan w romby:




Dywan pożarł około półtora kilometra sznurka bawełnianego o grubości 5 mm, zrobiłam go szydełkiem 9 mm. Wymiary to 160x185 cm.

U podstawy dywan ma 122 oczka: 120 oczek podstawy + 2 słupki brzegowe. Wybrałam liczbę 120, gdyż ma ona wiele fajnych dzielników. W 120 można zmieścić trzy motywy o 40 oczkach, cztery motywy o 30 oczkach, 5 motywów o 24 oczkach, 6 motywów o 20 oczkach, itd...

Mam dla Was schemat - korzystajcie do woli :)


Ramkę zrobiłam bardzo prosto: najpierw okrążenie ze słupków pojedynczych - na rogach po 5 słupków w jedno oczko, na bokach po dwa słupki w boczny słupek. A potem okrążenie z oczek ścisłych w obie pętelki. Myślałam, czy aby nie dać frędzli po bokach, ale dywan wygląda trochę zbyt nowocześnie na frędzle.



A za tydzień już chyba zrobię jakiś okrągły siedmiokąt (hihi...).



Komentarze

  1. Piękny! Doprawdy nie wiem jak można dokonać tego w 8 godzin...podziwiam!!!😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Super.I jak to czasem niewiele trzeba.
    Piękna prostota.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz