Przejdź do głównej zawartości

Dywanik z wypukłą gwiazdą

Mnóstwo czasu temu robiłam dywany z "dziurawą" siedmioramienną gwiazdą: [ klik #1 ], [ klik #2 ], [ klik #3 ]. Ale już od dłuższego czasu chodził za mną dywanik z wypukłą gwiazdą, robioną za pomocą "szyszeczek", które od ponad roku są moim ulubionym ściegiem. Powstało więc takie coś:





Mierzy to to niecałe 100 cm średnicy i zajęło mi coś około 3 godzin pracy. Używałam szydełka 9 mm i przedziergałam nim jakieś 650 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm.

Nie mam dla Was schematu, ponieważ:
  • muszę opracować bardziej logiczno-matematyczny sposób dodawania słupków w miarę jak okrążenia oddalają się od środka,
  • zabrakło mi sznurka i pod koniec "oszukałam" domknięcie płatka. Niby tego nie widać gołym okiem, ale wstydziłabym się dać takie oszustwo na schemacie,
  • środek mi się nie podoba - powinien być o wiele bardziej fikuśny!

W przyszłym tygodniu zrobię podobny dywan na balkon, dopracuję szczegóły i narysuję dla Was schemat :) 



Komentarze

Prześlij komentarz