Przejdź do głównej zawartości

Siedmiolistny dywan na stryszek

A dlaczego siedmiolistny? Już dawno temu odkryłam, że idealne koło wychodzi mi wtedy, gdy na początku robię 14 słupków, a potem w każdym okrążeniu dodaję kolejne 14 słupków w równych odstępach. A 14 to przecież nic innego jak 7 razy 2 :) Na pewno część osób dzierga bardziej ściśle i zaczyna od 16 słupków, wtedy wychodzą ośmiolistne dywany. A jeszcze inni dziergają tak bardzo rozlaźle, że aż "sjesta" i "maniana" i tak powstają sześciolistne dywany.

W każdym razie, przez 6 godzin pracy wydziergałam takie cóś o średnicy 170 cm:




I jeszcze widok z kanapy. Mam nadzieję, że doceniacie jak ciężko jest mi robić zdjęcia w pomieszczeniu składającym się z samych skosów :P



Dywan pochłonął jakieś 1250-1300 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm, używałam jak zwykle szydełka 9 mm.

Mam dla Was schemat :) Dwa ostatnie okrążenia to słupki w tylną pętelkę i oczka ścisłe w tylną pętelkę. Korzystajcie do woli, ale pamiętajcie, że jeżeli na co dzień robicie koła z 16 słupków, to się tego trzymajcie i wydziergajcie ośmiolistny dywan!



Mam jeszcze ochotę na podobny dywan z dziurkami w listkach, może popełnię go w przyszłym tygodniu.

Komentarze

  1. I love this rug and want to make it! Unfortunately I don't know how to find 5 mm cotton cord in the US. Any recommendations on what to buy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmm... You would need something heavy, because a carpet made from ordinary yarn will slide on the floor easily. Maybe you could find some cotton cord for smoking hams? In Poland it's available in every home-improvement store. But I have a feeling people in the US don't make their own hams that often :(

      Usuń
  2. Thanks! No, we don't make our own hams much in the US, but I found some cord online. I made a smaller version since this was my first attempt! I live your patterns and thank you so much for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  3. https://photos.app.goo.gl/FxqcR2dyjorC5xYx5

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh my, this is beautiful!!! What is the diameter of your carpet and how much time did it take you to make it?

      Can I share this photo on my facebook, of course writing that this is your work? I always add the name of the author and their town/city/country.

      Usuń

Prześlij komentarz