Przejdź do głównej zawartości

Marokańskie kafelki lub pawie oka

Tak z [ tydzień temu ] testowałam różne wzory na prostokątne dywany odwracane po każdym rzędzie i teraz popełniłam takie cóś na stryszek:



Dywan mierzy 155x165 cm i dziergałam go przez 6 godzin z około 1300 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. używałam jak zwykle szydełka 9 mm. 

Bardzo zdziwiło mnie, że w sumie dziurawy wzór może być taki sznurkożerny. Miałam nadzieję, że zmieszczę 3 powtórzenia motywu, ale już po drugim powtórzeniu zorientowałam się, że wówczas nie wystarczyłoby mi sznurka na ramkę!

Przekleję tu Wam schemat sprzed tygodnia, trochę zgrzebnie nabazgrany. Widocznie przywykłam do okrągłych schematów :P

Wzór kojarzy mi się z marokańskimi kafelkami, ale moja szwagierka uważa, że są to pawie oka.

Jako ramkę dałam dookoła słupki pojedyncze. Tam gdzie trzeba było je robić na bocznej ściance dywanu, dałam po dwa słupki w bok jednego słupka. Na rogach zaś po 5 słupków.

Tak sobie myślę, że te owal w środku zmieściłby jeszcze dziurki i mniejszy owal. Taki owal w owalu :) Pewnie wypróbuję to za tydzień lub dwa!


Komentarze

  1. Przepiękne dywany i inne rzeczy. Czekam na robótkę w tym roku na grudzień, jako kalendarz adwentowy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudowny! Chciałam zapytać czy te dywany czymś Pani podkleja? Czy jest szansa, że przy kocie dywan będzie leżał i pięknie się prezentował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niczym nie podklejam. Jak się przesuną, to przesuwam je nogą na właściwe miejsce. Nie wiem ile waży ów kot. Ale jeżeli mniej od dywanu, to może go za bardzo nie poprzesuwa? Moje dywany ważą tak do 5-6 kg.

      Usuń
    2. No kot sporawy, ok, 7 kg. A jaki sznurek poleca Pani najbardziej na dywan: Chodzi mi o skład i grubość. Chciałabym zrobić taki, co to będzie leżał ale i da się po nim chodzić.

      Usuń
    3. Faktycznie, kawał kota! Ale czymże jest poprzesuwany dywan wobec wielkiej puchatej miłości :)

      Polecam sznurek bawełniany o grubości 5 mm (nieważne - z rdzeniem, czy bez). Na pewno nie jakieś poliestry, bo są za lekkie i kot latałby na tym dywanie!

      Usuń
    4. Dziękuję za informację. Dywan będzie robiony! A kot...najwyżej będzie miał rozrywkę :) Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz