Przejdź do głównej zawartości

Metoda prób i błędów

W tym tygodniu postanowiłam wymyślić i wypróbować kilka wzorów, które nadawałyby się na prostokątny dywan z frędzlami, taki odwracany po przerobieniu każdego rzędu. Każdy dywanik zrobiłam z tego samego sznurka o grubości 5 mm przy pomocy szydełka 9 mm. Sznurka było około 400 metrów. 

Pierwszy dywan nie za bardzo mi się spodobał - wzór ściąga się do środka i musiałam potem oszukiwać podczas robienia ramki. Na dłuższych bokach zrobiłam słupki podwójne, żeby nie było widać wklęsłości. Niby tego nie widać, ale bardzo mnie to "swędzi" i raczej nie wykorzystam tego wzoru w większej skali. 




Dywanik mierzy 115x75 cm i dziergałam go przez 2 godziny. Mam dla Was schemat. Te takie kuleczko-szyszki sfilmowałam już kiedyś [ np. tu ].


Narzutę widoczną na zdjęciu opisałam kiedyś [ tu ]


Drugi wzór, jaki przyszedł mi do głowy, ma za zadanie imitować "marokańskie płytki". Nie ściąga się do środka, fajnie się odkurza, ale trochę brakuje mi ażurowatości. 


Dywanik mierzy 87x91 cm i zajął mi 2 godziny. I znowu mam dla was schemat:


Pragnąc ażurowatości przerobiłam poprzedni wzór na takie coś o wymiarach 84x94 cm:


To już mi się o wiele bardziej podoba, na pewno powtórzę ten motyw w większym dywanie z frędzlami :) W porównaniu z poprzednim wzorem zmieniłam tylko nieznacznie środek:

Wzór mierzy aż 20 rządków na 30 oczek i jest spory, pewnie nie zmieści się zbyt wiele powtórzeń w takim dywanie z 1200-1500 metrów sznurka.


Może jeszcze by tak wypróbować jakiś wzór w kratkę? Proszę bardzo:



Dywanik mierzy 90x95 cm, a wzór jest dosyć maciupki: zaledwie 12 rządków na 17 oczek.

Ten wzór pewnie też powtórzę w większym dywanie :)




Komentarze