Przejdź do głównej zawartości

Sześciopłatkowy zielony pustolistek

Siedziałam nad nim trzy dni po jakieś 5-6 godzin i w końcu powstał :) Mierzy 165 cm średnicy i zużył 5 szpulek limonkowego sznurka nowosolskiego o grubości 3 mm. A to wszystko przy użyciu szydełka 3 mm. 




Oczywiście mam dla Was schemat - korzystajcie do woli :) Zwykłe słupki pojedyncze w tylną pętelkę zaznaczyłam na zielono, reliefowe przednie słupki pojedyncze zaznaczyłam na fioletowo, a oczka ścisłe w ostatnim okrążeniu są zaznaczone kropkami. Możecie je robić albo w tylną pętelkę, albo w obie naraz - i tak wyjdzie ładnie :) Schemat ma aż 43 okrążenia.


Mam też kilka uwag do schematu! Przede wszystkim, łączenie płatków wyszło mi zdziebko dziurawe:


więc na schemacie dorysowałam tam dwa słupki razem, żeby zatkać dziurę. Nie przetestowałam tego na żywo, ale jestem prawie pewna, że tak będzie ładniej. Oprócz tego środek wydaje mi się trochę ubogi, w kolejnych przeróbkach tego dywanu trochę go ubogacę. Chociaż nie ma tam zbyt wiele miejsca, żeby zaszaleć :/


I najważniejsza rzecz: łącznie okrążeń starałam się ukryć zaraz przed robieniem reliefowych słupków, żeby ten brzydki szew schował się pod krawędzią płatka. Tak więc po zamknięciu okrążenia oczkiem ścisłym robię jedno oczko łańcuszka (można też dać dwa) i z tej wysokości robię pierwszy słupek reliefowy kolejnego okrążenia.


Aaa! Jest jeszcze jedna ważna kwestia: żeby dywan rozrastał się płasko (a nie falbaniasto, czy miseczkowo), starałam się dodawać jak najmniej oczek w kolejnych okrążeniach. Cały czas siedziałam na dywanie podczas dziergania i prasowałam go moim coraz obfitszym kuprem. Jeżeli będziecie dziergać siedząc wygodnie na kanapie, a nie na dywanie, to dywan wyjdzie Wam bardzo krzywy! Chodzi o taką pozycję:

Na tym zdjęciu byłam dużo szczuplejsza niż obecnie, ale za to teraz dużo piękniej prasuję dywany podczas ich dziergania :P Jeżeli mimo wszystko dywan wygina się w miseczkę, oczywiście dodajcie trochę słupków w równomiernych odstępach!

Edycja 7 grudnia 2022: na potrzeby anglojęzycznego pdf'a na Ravelry narysowałam lepszy schemat :)


You can find an English version of this pattern on [ Ravelry ] :)




Komentarze

  1. Wow! Jest przepiękny!!!😍😍😍
    Co tam tusza....kochanego ciała nigdy za wiele. Podobno!😉
    Wszystkiego dobrego w nowym roku!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz