Przejdź do głównej zawartości

Kolejny bezszwowy białolistek

To miał być rok dywanów reliefowych z cieńszego sznurka, ale dopadło mnie adhd twórcze, które każe mi robić spiralne/bezszwowe dywany. Nic to, może w kwietniu wrócę do dywanów reliefowych?

A póki co popełniłam takie cudo:




Dzierganie zajęło mi aż dwa dni, bo spaprałam ostatnie 8 okrążeń, musiałam je spruć i poprawić, bo mi to spokoju nie dawało. Dywan mierzy aż 190 cm średnicy i zużył jakieś półtora kilometra sznurka o grubości 5 mm przy użyciu szydełka 9 mm. Gdybym nie musiała go poprawiać, to zająłby mi jakieś 8-9 godzin.

No oczywiście, że mam dla Was schemat!!! Korzystajcie do woli :) 


Zielonym długopisem zaznaczyłam, gdzie kończy się okrążenie - co jest trochę bez sensu, bo to jest jedno długie półtorakilometrowe okrążenie. Ale mój mózg dalej domaga się mniejszych okrążeń o wyraźnych początkach i końcach.

Jak zakończyć spiralny dywan? Gdy poczujecie, że koniec sznurka jest bliski, to przestańcie robić słupki i zróbcie półsłupki nawijane przez jeden płatek (czyli 1/14 obwodu dywanu), potem zwykłe półsłupki przez kolejny płatek (czyli kolejną 1/14 obwodu), a potem oczka ścisłe w tylną pętelkę aż do wykończenia sznurka.

Za tydzień lub dwa jeszcze wydziergam drugi spiralny dywan do salonu, a potem postaram się wrócić do fikuśnych reliefowych wypukłości :) 

You can download an English translation of this pattern for free on [ Ravelry ]




 

Komentarze

  1. Спасибо!Очень красиво!Взяла в свою группу https://vk.com/shtuchki_ot_levoruchki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Хорошо :) Если кто-то из Вашей группы свяжет этот ковер, пришлите пожалуйста фото вместе с их именем и деталями (диаметр, тип шнура и т. д.)!!!

      Usuń
  2. Piękne robisz dywany, chętnie skorzystam z jakiegoś wzoru. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz