Przejdź do głównej zawartości

Spiralny dywan w listki

Oszołomiona prostotą algorytmu baziowego sprzed tygodnia zapragnęłam wymyślić coś podobnego w listki. Poległam :D 

Wyszło mi takie cóś o średnicy 170 cm:




Środek dałam ten sam co w [ poprzednim dywanie ]:


Zużyłam półtora kilometra sznurka o grubości 5 mm przy pomocy szydełka 9 mm w ciągu 8 godzin.

Dlaczego poległam na listkach? Oj, z co najmniej dwóch powodów:

  • listki mają większą wysokość (4 rządki) niż bazie (1 rządek), więc nie mogłam przekrzywiać gałązki o dwa słupki - bo w końcu wpadłabym z gałązką na listek. Przekrzywiałam więc gałązkę o 1 słupek, ale przez to nie widać spiralności tylko raczej taką krzywą ukośność.
  • sznurek 5 mm + szydełko 9 mm najwyraźniej nie lubią reliefów - źle one wpływają na powtarzalność wzoru. 12 powtórzeń w okrążeniu to za mało i robótka wygina się w miseczkę, a 13 lub 14 okrążeń to za dużo i wszystko się falbani. Przez to mój algorytm nie mógł dodawać słupków co okrążenie i przestawał być prosty i intuicyjny. 

Jeszcze przemyślę sprawę i spróbuję za jakiś czas zrobić spiralne listki na cieńszym sznurku. Marzy mi się, żeby ta spirala startowała od razu z pierwszego okrążenia, a nie z brzegu jakiegoś fikuśnego środka :)


Komentarze

Prześlij komentarz