Przejdź do głównej zawartości

Kwiecisty dywan z rosyjskiego internetu

Naszłam ostatnimi czasy przecudnej urody wzór w rosyjskim internecie i postanowiłam go przedziergać w tym tygodniu. Strrrrrasznie mi się podoba: 




Dywan mierzy 175 cm średnicy i zużył około 1200-1300 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm przy pomocy szydełka 9 mm w ciągu sześciu godzin. 

W [ oryginalnym wzorze ] te małe płateczki wyglądały nieco bardziej kanciasto, ale ja wolałam im nadać bardziej opływowe kształty:


W oryginalnym wzorze siateczka sięgała jeszcze daleko poza kwiatek, ale ja postanowiłam dać grubą ramkę aż do wykończenia sznurka. Sam kwiatek składa się z okrążeń zamykanych oczkiem ścisłym, ale ramkę zrobiłam spiralnie.

Początek: 

  • zwykłe półsłupki przez 1/14 okrążenia (od płatka do płatka),
  • półsłupki nawijane przez kolejną 1/14 okrążenia,
  • dalej słupki pojedyncze.

Środek:

  • dywan trochę się falbanił na początku i aż przez 5 pierwszych okrążeń nie musiałam zwiększać liczby słupków!!!
  • potem dodawałam 14 nowych słupków w każdym okrążeniu w równomiernych odstępach. Np. w jednym okrążeniu nad płatkami, w kolejnym okrążeniu między płatkami, w jeszcze kolejniejszym okrążeniu znowu nad płatkami, itd...

Koniec:

  • ostatnie okrążenie bez dodawania nowych słupków, żeby wygładzić brzeg,
  • gdy już widać, że sznurek się kończy, zaczęłam zmniejszać wysokość ściegu: 1/14 okrążenia półsłupków nawijanych, kolejne 1/14 okrążenia półsłupków, 
  • a potem oczka ścisłe w tylną pętelkę aż do wykończenia sznurka.

Koniecznie wypróbujcie [ ten wzór ]! Jest przeuroczy i bardzo łatwy, można w trakcie dziergania coś oglądać albo błądzić myślami :)




Komentarze

  1. niesamowicie wygląda! wzór kapitalny, a po Twoich korektach prezentuje się idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muito lindo. Fico impressionada com sua criatividade! Parabéns!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy mogę otrzymać wzór. Proszę.Jest piękny.Moj email kasiasobiesiak@yahoo.ca

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz