Przejdź do głównej zawartości

Poprawiny niebieskiej pufy

Coś mi ciągle nie pasują wierzchy do niebieskiej pufy ze stryszku, ale w końcu popełniłam coś, co spełnia moje pokraczne standardy piękna :D Wykorzystałam wzór "Romaszka", czyli "Ромашка", czyli "Stokrotka" autorstwa przewspaniałej i cudownie utalentowanej [ Jewgienii Tyczenko ].



Nowy wierzch mierzy 54 cm średnicy i zawiera coś około 80 okrążeń. Obiecałam sobie, że do tego projektu nie dokupię żadnej nowej włóczki, stąd takie kolory, jakie widać. Wszystkie resztki włóczek pasowały do szydełka 3 mm. Wzór "Romaszka" zaczerpnęłam z rosyjskiego internetu:

Trzymałam się wiernie wzoru tak do 60-go okrążenia, a potem zostały mi resztki włóczki tylko w dwóch kolorach, więc zakończyłam po swojemu. Sam wzór jest opisany po rosyjsku, ale Jewgienia okrasiła go sporą ilością zdjęć, tak więc wyraźnie widać co i jak. Na wszelki wypadek wkleję Wam tu ściągę ściegów:

  • ВП - воздушная петля - wazdusznaja pietlja - oczko łańcuszka
  • СБН - столбик без накида - stołbyk bez nakida - półsłupek (dosłownie: słupek bez narzutu)
  • ПССН - полустолбик с накидом - połstołbyk s nakidom - półsłupek nawijany, czyli z narzutem. Na innych stronach spotkałam się też z oznaczeniem: 1/2ССН.
  • ССН - столбик с одним накидом - stołbyk s adnim nakidom - słupek z jednym narzutem, czyli pojedynczy
  • СС2Н - столбик с 2-мя накидами - stołbyk z dwumja nakidami - słupek podwójny
  • ПК - попкорн - popkorn

[ Ostatnio ] pufa miała wierzch zrobiony według sławnego przepisu "Mandala Madness" autorstwa [ Helen Shrimpton ], ale już mi się trochę ten wzór opatrzył:


A jeszcze poprzedniej był to wzór [ "Maj" ] również autorstwa Jewgienii Tyczenko, ale po jakimś czasie zaczęła mi przeszkadzać jego pstrokatość. Sam wzór jest cudowny, po prostu ja źle dobrałam kolory:


Boku pufy nie zmieniałam - cały czas jest tam ten sam wzór "Panel 38" z książki "Continuous Cables" autorstwa Melissy Leapman. Wzór ten ma 38 oczek, ale rozciąga się aż do 48 oczek. Ma tylko 24 rzędy, więc dookoła pufy zmieściło się aż 21 takich motywów. Zużyłam tylko 2 motki włóczki zamiast zwyczajowych czterech, ponieważ pierwotny (i obecny też) wierzch mocno zachodził na bok. Wierzch z bokiem połączyłam półsłupkami po prawej stronie robótki, żeby uzyskać ładny rancik.



Co do wnętrza pufy, to zawiera ona oponę (wyszorowaną wielokrotnie w wodzie z konwaliowym płynem do podłóg!!!), blat i dno ze sklejki - przymocowane do opony zipami/trytytkami i nóżki przymocowane do dna wkrętami do drewna:

Jeszcze tylko pochwalę się moimi innymi pracami powstałymi na podstawie wzorów Jewgienii Tyczenko:




Na pewno coś jeszcze wydziergam z jej wzorów :)


Komentarze

  1. Alez te pufki piekne :) Chyba bede cos podobnego dziergac, bardzo mi sie podoba.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz