Przejdź do głównej zawartości

Jagodowy komplet do łazienki

Zlecono mi ostatnio dwa dywaniki (z czego jeden mikroskopijny) do łazienki. Dywaniki miały być fioletowe, ale nie znalazłam takiego sznurka, więc zamówiłam jagodowy. Okazało się, że jagodowy to naprawdę fioletowy, ale mój aparat fotograficzny przekłamuje kolory, więc na zdjęciach jest granat. Ale na żywo są fioletowe, musicie mi zaufać ;) 





Mniejszy dywanik ma 65 cm średnicy i jest to najbardziej maciupki dywanik w mojej karierze. Większy ma 110 cm średnicy. Zużyłam łącznie prawie 1200 metrów sznurka nowosolskiego o grubości 3 mm przy użyciu szydełka 5 mm.

Wzorowałam się na instrukcjach do "Agnes" autorstwa Zoi Matyushenko - [ klik! klik! klik! ], ale pozmieniałam niektóre okrążenia, zwłaszcza te zawierające pikotki. W większym dywaniku pozmieniałam też zakończenie i wymyśliłam taki ścieg z szyszeczek w sześciokątach:


Na pewno jeszcze kiedyś gdzieś wykorzystam ten ścieg! Idzie on jakoś tak:


(A)
Powtarzamy: {półsłupek nawijany, 3 oczka łańcuszka} - ten półsłupek nawijany robiłam chyba w łańcuszek 3-oczkowy poprzedniego okrążenia. Ale gdybym budowała to okrążenie na ciągu słupków, to byłoby to: {półsłupek nawijany, 3 oczka łańcuszka, pomiń 3 kolejne oczka poprzedniego okrążenia}.

(B) Powtarzamy: {reliefowy przedni słupek pojedynczy na półsłupku nawijanym, 2 oczka łańcuszka, 2 reliefowe przednie słupki pojedyncze razem: pierwsza odnóżka dookoła tego samego półsłupka co przed chwilą, a druga odnóżka dookoła następnego półsłupka, 2 oczka łańcuszka}.

(C) Powtarzamy: {szyszeczka na tym samotnym reliefowym słupku, 1 oczko łańcuszka, reliefowy przedni słupek pojedynczy w 2 reliefowe słupki pojedyncze razem, 1 oczko łańcuszka}.

(D) Powtarzamy: {2 reliefowe przednie słupki razem: pierwsza odnóżka dookoła jednego reliefowego słupka, a druga dookoła drugiego reliefowego słupka, 3 oczka łańcuszka}.

W przyszłym tygodniu nie zamierzam nic robić, pewnie zbiorę jakieś mniejsze moje rękoczyny rękodzieła i zrobię wpis typu "takie tam pitu-pitu" :D

Komentarze

  1. Dzień dobry. Mam pytanie: jak się robi "szyszeczki w sześciokątach"? Próbuję skopiować Pani wzór, ale nie jest tak zaawansowana :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytowałam wpis - dodałam bardzo niezgrabny obrazek ze ściegiem i dodałam opis słowny :)

      Usuń

Prześlij komentarz