Przejdź do głównej zawartości

14-dzielny kwiatek w kwiatku

W tym tygodniu przerabiałam zeszłotygodniowy wzór typu "kwiatek w kwiatku w kwiatku". Teraz mam 4 kwiatki zagnieżdżone w sobie i rozpięte na 14 płatkach:






Dywan mierzy 175 cm średnicy i pochłonął jakieś 1300 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. Używałam jak zwykle szydełka 9 mm, a cała praca zajęła mi ciut ponad 6 godzin.

Dywan zrobiony jest spiralnie, czyli nie ma tego brzydkiego szwu na styku okrążeń, bo tego styku po prostu nie ma - jedno okrążenie przechodzi płynnie w kolejne. Czyli dywan ma tylko jedno bardzo długie zakręcone okrążenie :) Nie jestem do końca zadowolona z zakończenia - zabrakło mi sznurka na jakieś półtora okrążenia słupków pojedynczych i dywan skończył się zbyt szybko. Miałam nadzieję, że po zamknięciu ostatnich płatków uda mi się jeszcze zrobić ramkę z co najmniej trzech okrążeń.

Na schemacie dorysowałam te okrążenia, których mi zabrakło. Więc warto byłoby zamówić trochę więcej sznurka, np. 1400 metrów.


Na zakończenie zmniejszam stopniowo wysokość ściegu: ze słupków przechodzę w półsłupki nawijane - robię ich około 20. Potem robię jeszcze 20 zwykłych półsłupków, a potem oczka ścisłe w tylną pętelkę aż do wykończenia sznurka.

Koniecznie pochwalcie się zdjęciem swojej pracy, jeżeli wydziergacie cokolwiek według tego wzoru albo wzoru z [ zeszłego tygodnia ].


Komentarze