Przejdź do głównej zawartości

Siedmiodzielny kwiatek w kwiatku

W tym tygodniu wydziergałam takie cudo na bazie zdjęcia znalezionego na Pintereście:






Zwykle jestem bardzo krytyczna wobec swoich prac, ale ten dywan naprawdę mi się podoba :) Inspirację znalazłam [ tutaj ] i po kliknięciu w zdjęcie przeniosło mnie na profil sznurkowy na portalu В Контакте, ale ten profil dotyczył głównie zamawiania sznurka, a nie wzorów szydełkowych. Pomyślałam więc, że wydziergam to po swojemu :) Cała praca zajęła mi zaledwie 6 godzin.

Mój dywan mierzy 170 cm średnicy i jest 7-dzielny, bo ze sznurka 5-milimetrowego najlepiej dzierga mi się wzory o liczbie motywów podzielnej przez 7, 14, 21... Na sznurku 3-milimetrowym pewnie lepiej wyszłaby mi krotność 6, 12, 18... 

Zużyłam jakieś 1200-1250 świeżo wypranego sznurka bawełnianego o grubości 5 mm przy pomocy szydełka 9 mm. Jestem w szoku, że tak duży stary dywanik wszedł do pralki, dał się uprać, nie uszkodził pralki i sam też uszedł z życiem. Na dodatek wysechł w dwa dni na stryszku :)

Dywan jest wydziergany spiralnie, czyli nie zamykałam okrążeń oczkiem ścisłym. Dzięki temu nie widać tego brzydkiego szwu na łączeniu okrążeń. Mam dla Was schemat :)


Oczywiście każda dziewiarka inaczej napina sznurek i może się zdarzyć, że dywan 7-dzielny wygnie się Wam w miseczkę. Wtedy należy zrobić dywan 8-dzielny zaczynając od 16 słupków. 

Jeszcze kilka słów na temat zakończenia: gdy poczujecie, że koniec sznurka jest bliski, należy zmniejszyć wysokość okrążenia. Ze słupków przechodzimy do półsłupków nawijanych (można ich zrobić jakieś 20), potem też około 20 półsłupków, a potem oczka ścisłe w tylną pętelkę do końca sznurka. 

Za tydzień pewnie wydziergam podobny dywan 14-dzielny.


You can find a PDF file with written instruction for this pattern on Ravelry [ clik!!! ]. It's for free :)



Komentarze