Przejdź do głównej zawartości

Kolejny brazylijski rosyjski dywan

Naszłam w brazylijskim youtubie samouczek do dywanu, który niby nazywa się "Floratta", ale tak naprawdę jest to "Solar" lub "Veles" autorstwa Oksany Lisowej. Wygooglajcie oryginalne dywany, bo są prześliczne!

A tak wygląda moja wariacja na ten temat:



Dywan mierzy 140 cm średnicy i pożarł jakieś 1200 metrów sznurka o grubości 5 mm przy użyciu szydełka 9 mm.

Korzystałam z filmików znalezionych na youtubowym kanale Gorete Perin & Croche ]. Dojechałam do około 1/5 drugiego filmiku, a dalej robiłam już zwykłe nudne słupki i ramkę z szyszeczek. Filmiki są po portugalsku, bo właśnie w tym języku mówi się w Brazylii:

Ja wiem, że darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, ale po początku z białego sznurka pani przerzuca się dość szybko na sznurek w kolorze smoły i cała robótka zamienia się w piekło... Wiele fragmentów musiałam oglądać po kilka razy, bo nie bardzo widziałam, co mam zrobić. Na dodatek wzór sam w sobie jest dość trudny. Próbowałam zrobić notatki z tego filmiku, ale tego nie dało się opisać, już prędzej narysować. Ale wiecie co? Wszystkie te trudy rekompensowało pomiaukiwanie kota w tle :D Jak przejrzycie inne filmiki tej pani, to na wielu z nich kot bezceremonialnie wchrzania się na sam środek prezentowanego dywanu. Jest ogromny, puszysty, majestatyczny i bezpardonowy, co widać na przykład [ tutaj ] od około pierwszej minuty wzwyż.

Co mnie zdziwiło we wzorze, to fakt, że te takie rogi zachodzące na siebie są robione na jeden raz. W sensie, że są to słupki popiątne i poszóstne zaczepiane tylko w dwóch miejscach. Ja bym pewnie próbowała uzyskać ten efekt poprzez łączenie słupków pojedynczych lub co najwyżej podwójnych. Ciekawa koncepcja. 


Pisałam już o tym [ tydzień temu ] i chętnie znowu przypomnę, że dla zachowania dobrej kondycji szydełkowej powinniście regularnie wyszukiwać w różnych portalach te frazy:

  • tapete - dywan,
  • tapete redondo - dywan okrągły,
  • tapete russo - dywan rosyjski,
  • tapete de croche - dywan szydełkowy,
  • paso a paso - krok po kroku.

Na pewno nie będziecie zawiedzeni ;)



Komentarze