Przejdź do głównej zawartości

Prosty dywan do salonu

W obliczu hord gości potykających się o [ ażurowy dywan ] w salonie skapitulowałam i wydziergałam coś mniej dziurawego. Poza tym, ciężko się to to odkurzało. Co gorsza, Małżonek narzekał, że podczas trzepania dywanu trzepaczka ciągle utykała w dziurach, a okoliczne panie wyprowadzające pieski na spacer zerkały nań podejrzliwie. 




Dla porównania - tak wyglądała wersja "przed":


Bardzo tęsknię za tą wersją :(

Nowy dywan ma zaledwie 190 cm średnicy (czyli 30 cm mniej niż jego poprzednik) i zajął mi jakieś 10 godzin pracy. Zużyłam na niego 1300 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm, a szydełko miało 9 mm. 

Wzór na środek dywanu zaczerpnęłam z [ rosyjskiego inernetu ], chociaż opis wzoru jest po japońsku :D Wykorzystałam pierwsze 20 okrążeń, od czasu do czasu zmniejszając liczbę oczek w łańcuszkach.


Potem skołowałam ośmiokąt słupkami o różnej wysokości:



Gdy środek był już kolisty, przeszłam z koła do spirali, żeby uniknąć brzydkiego szwu na łączeniu okrążeń:



Podczas spiralnych okrążeń robiłam dwa słupki w jedno oczko 16 razy na okrążenie (bo 8 to za mało) - przeważnie w regularnych odstępach od listków we wzorze. Gdy dywan zaczynał się falbanić, robiłam okrążenie bez dodawania oczek.


Bardzo tęsknię za ażurowym dywanem. Wersję przedpokojową też będę musiała przerobić na coś, o co ciężej się potknąć :( Ehhhh..... A było tak pięknie:


Jak myślicie, czy postawienie tabliczki "Nie chodzić" albo "Ubytki w nawierzchni" byłoby wielkim nietaktem?




Komentarze

  1. Podoba mi się ta nowa, przerobiona wersja :-) Piękne połączenie prostoty z ażurem. I najważniejsze - mąż pewnie zadowolony :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny, szkoda tylko, że łatwo go zabrudzić niechcący.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - ja mam ten komfort, że nie mamy dzieci ani zwierząt i nikt nie brudzi niechcący. Raz na kilka lat zdarzy mi się rozlać herbatę na dywan. A raz na rok piorę dywany w pralce w 40-60 stopniach :)

      Usuń

Prześlij komentarz