Przejdź do głównej zawartości

Mały dywanik na balkon

W zeszłym roku Małżonek urządził pięknie nasz balkon i nawet zrobiłam z tej okazji [ kilka dywaników ] chroniących stopy przed nagrzanymi deskami. Okazały się jednak zbyt małe. Dlatego też wydziergałam takie oto cudo korzystając ze wzoru [ Mandala Madness ] autorstwa Helen Shrimpton:






Dywanik mierzy 100 cm średnicy i zużył około kilometr sznurka bawełnianego o grubości 3 mm. Użyłam do tego szydełko 5 mm. Mam wrażenie, że lepsze byłoby 6 mm, ale nie posiadam takiego narzędzia. Robótka wyszła po prostu zbyt ścisła przy pomocy szydełka 5 mm.

Przerobiłam tylko pierwsze 29 okrążeń wzoru, potem zrobiłam kilka okrążeń wyrównujących brzeg, a na końcu zrobiłam 3 wałeczki. Jak się robi wałeczek?



1) doprowadzić do brzegu złożonego np. z półsłupków,
2) zrobić dookoła słupki podwójne w przednią pętelkę,
3) zrobić dookoła półsłupki jednocześnie w tylną pętelkę okrążenia 2) i tylną pętelkę okrążenia 1)

Jeżeli szukacie wzoru Mandala Madness, to tutaj znajdziecie:

Jest też polskie tłumaczenie! Ale ja nie ufam tłumaczeniom (nawet swoim!) i zawsze wolę korzystać z oryginału :)

Tak jeszcze tylko nieskromnie przypomnę, że parę lat temu zrobiłam [ większy dywan z resztek ] na podstawie wzoru Mandala Madness i dojechałam wtedy aż do 45-go okrążenia :) 





Komentarze