Przejdź do głównej zawartości

Kolejny kwiatowy dywan na stryszek

Pod koniec listopada skusiłam się na kwiatowy dywan [klik! klik! klik!] ale najwidoczniej mi to nie wystarczyło, więc w tym tygodniu wydziergałam drugi do kompletu:





Dywan mierzy 170 cm średnicy i pożarł około 1200-1300 metrów sznurka bawełnianego o grubości 5 mm. Użyłam szydełka 9 mm. Na środku zrobiłam delikatny wzór z szyszeczek okolony ukośnym wałkiem:



Resztę wzoru zgapiłam z poprzedniego dywanu i musiałam bardzo pilnować, żeby środek dywanu pasował prawie że co do centymetra:



Mam dla Was schemat, ale tego wałka nie da się ładnie narysować, bo jest trójwymiarowy :( Próbowałam coś tam niezgrabnie nabazgrać kredką, ale nie do końca mi wyszło. Jak się robi taki wałek? Najpierw trzeba zrobić dwa okrążenia nie-wałkowe, na których będzie się on opierał:

Okrążenie 5. Powtarzamy dookoła: {słupek pojedynczy, oczko łańcuszka}.

Okrążenie 6. Powtarzamy dookoła: {półsłupek w oczko łańcuszka, 3 oczka łańcuszka}.

I to jeszcze dało się jakoś narysować. A teraz nadchodzi siódme okrążenie -  wałkowe. Powtarzamy dookoła: 
  • półsłupek w łańcuszek 3-oczkowy,
  • 6 oczek łańcuszka,
  • półsłupek reliefowy przedni dookoła słupka z okrążenia piątego - ale nie ten słupek zaraz pod łańcuszkiem 3-oczkowym, tylko słupek położony o cztery słupki na prawo!
  • 6 półsłupków w ten 6-oczkowy łańcuszek zrobiony przed chwilą,
  • półsłupek w ten sam łańcuszek 3-oczkowy, co na początku.

Ostrzegałam, że to będzie masakra!!! W każdym razie, co złego, to nie ja :P

Tak prezentuje się schemat:



Co do tej szyszeczki, to dawno temu nakręciłam na ten temat filmik przy okazji innego dywanu:


Mam ochotę jeszcze na trzeci dywan kwiatowy, ale na razie muszę odpocząć po tym :P



Komentarze

Prześlij komentarz