piątek, 3 kwietnia 2015

Żółty sznurkożerca

Po czterech długich dniach, czyli około 25-30 godzinach szydełkowania skończyłam żółty dywan robiony na opak - od zewnątrz do wewnątrz. Poza dywanem odchudzającym sprułam każdy żółty koszyczek, jaki znalazłam w domu, dosztukowałam najkrótsze możliwe kawałki sznurka, a i tak na końcu zostało mi go 70 cm :D Stąd ta "zasznurowana" dziura na samym środku. Na szczęście frędzle miałam odłożone jeszcze z poprzedniego dywanu. 






Tak więc łącznie zużyłam jakieś półtora kilometra sznurka, zaś końcowe dzieło ma wymiary 140 x 190 cm i waży w cholerę dużo. Może z 7 kg? Gdyby któraś z szanownych Internautek zapragnęła powtórzyć mój wyczyn, to samouczek do tego dywanu obiecuję wrzucić zaraz po Świętach, bo na razie dopadło mnie Triduum Paschalne (1. sprzątanie, 2. robienie zakupów i 3. gotowanie dla 8 osób). Jeżeli chcecie już zamawiać sznurek, to:
a) i tak nie dojdzie przed Świętami :D
b) radzę wziąć więcej niż 1500 metrów, żeby pod koniec dywanu nie doświadczyć zawału!

Szczegóły:

Model: Sunshine
Materiał: sznurek bawełniany 5 mm
Szydełko: plastikowe, 10 mm
Czas wykonania: 25-30h
Wymiary: 140x190 cm
Waga: około 7 kg
Długość sznurka: około 1500 m

7 komentarzy:

  1. Przepiękny! Czy dobrze jednak napisałaś? Bo mi wygląda jakby był robiony do środka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że źle napisałam! Już poprawiłam, dziękuję za czujność :)

      Usuń
  2. Jakiej grubości sznurka Pani użyła? Przez pomyłkę mam 3mm i zastanawiam się jak duży wyszedłby mi dywanik z Pani wzoru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zawsze zależy od ściegu, nie da się tego tak matematycznie wyliczyć. Kiedyś przerabiałam ten sam wzór na okrągły dywan ze sznurka 5 mm i 3 mm. I ten ze sznurka 3 mm wyszedł tylko o 20% mniejszy! A myślałam, że będzie o połowę mniejszy.

      Usuń
    2. Zapomniałam dopisać, że używałam sznurka 5 mm :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. You can download the diagram here:
      http://www.ravelry.com/patterns/library/sunshine-carpet

      Usuń