niedziela, 17 stycznia 2016

Siedziska na składane krzesła

Całe wieki temu zrobiłam pokrowce (z wściekle żółtego sznurka) na składane krzesła do salonu (model "Terje" ze szwedzkiego sklepu na literkę "I"). Były takie mięciutkie i milutkie w dotyku, ale potem pewnego razu zabrakło mi żółtego sznurka do dywanu i musiałam je spruć - czego żałowałam aż do wczoraj! Brak pokrowców był szczególnie odczuwalny w lecie, gdy siada się w krótkich spodenkach na twardym krześle w szczebelki, po czym owe szczebelki odciskają się na pupie i udach niczym paski zebry.

Robiąc jasne pokrowce zużyłam 4*700 g = 2.8 kg, czyli około 600 metrów sznurka o grubości 5 mm. Nowe siedziska składają się z pokrowca właściwego i trzech guzików. Korzystałam z prześlicznych przezroczysto-różowych drutów 10 mm. Kupiłam je kiedyś bez wyraźnej potrzeby, zerkały na mnie ze sklepowej półki i mówiły "kup nas", a ja mam przecież słabą silną wolę! 



Tym razem zrobiłam mocowanie na guziki, a przedtem po prostu przeciskałam krawędzie pokrowców między szczebelkami - nie było to dobre rozwiązanie, pokrowce łatwo wydostawały się spomiędzy sczebelków pod wiercącymi się osobami.


Część wzorów zaczerpnęłam z książki "Continuous Cables" Melissy Leapman, a część zaimprowizowałam. Gdybym porządnie się zmobilizowała i przysiadła na kanapie z herbatą, ciasteczkami i filmem na laptopie, to wyrobiłabym się w jeden długi dzień, ponieważ jeden pokrowiec zajmuje około 2-3 godzin.





Zrobiłam jeszcze dwa ciemno-zielone pokrowce na zapasowe krzesła, które na codzień trzymamy w szafie i które wyciągamy tylko na wypadek gości. Po namyśle stwierdziłam jednak, że na ciemnym tle słabo widać warkocze :(


Tak więc gdybyście nie wiedzieli co zrobić z małych ilości sznurka, to polecam pokrowce :) Szybko się je robi, dzięki czemu nie da się znudzić w trakcie :D Poza tym bez problemu wchodzą do pralki!


2 komentarze:

  1. Świetny pomysł! Pokrowce są piękne! Bardzo lubię takie struktury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pożerają niewiele sznurka, więc łatwo można je zrobić z resztek :)

      Usuń