Przejdź do głównej zawartości

Liściaste dywaniki na przedpokój

Na początku mojej zabawy ze sznurkiem, czyli prawie 4 lata temu, bawiłam się liściastym wzorem znalezionym na blogu Kreatywne Dekoracje [klik! klik! klik!] i zrobiłam wówczas [ mleczowy liść ] do salonu:


Pamiętam, że dodawałam wówczas gdzieniegdzie dodatkowe rzędy, żeby liść był większy, a przede wszystkim dłuższy. Rok później zrobiłam jeszcze [ liściaste podkładki ] pod talerze:


Po latach zatęskniłam za tym wzorem i zrobiłam dwa (w porywach do trzech...) dywaniki na przedpokój. Miałam zrobić tylko jeden, ale ten pierwszy okazał się za mały. Większy biały liść mierzy w najszerszych miejscach 154x120 cm, a mniejszy 120x82 cm. Nie liczyłam, ile pożarły sznurka, ale nie jest to jakaś wielka ilość.




Mniejszy dywanik zrobiłam dokładnie według wzoru na [ tej stronie ]. No, prawie dokładnie - na końcu dodałam obrzeżkę ze słupków pojedynczych i dopiero wtedy zrobiłam ogonek.

Większy biały dywanik zrobiłam nieco inaczej - jak zerkniecie na schemat na dole [ tej strony ], to zobaczycie, że od czwartego okrążenia na kolejną "warstwę" wypustek liścia przypadają dwa rzędy/okrążenia słupków. Czyli po każdych dwóch rzędo-okrążeniach słupkowych obrabia się coraz mniejszą liczbę wypustek:

  • okrążenia 4 i 5 - obrobić wszystkie wypustki,
  • okrążenia 6 i 7 - 9 wypustek,
  • okrążenia 8 i 9 - 7 wypustek,
  • okrążenia 10 i 11 - 5 wypustek,
  • okrążenia 12 i 13 - 3 wypustki,
  • okrążenia 14 i 15 - jedna wypustka.

No więc w większym dywanie zmniejszałam liczbę wypustek po trzech rzędo-okrążeniach słupków, zamiast po dwóch.



Dwa liście mi nie wystarczyły, zrobiłam więc trzeci, w którym opuszczam wypustki co 4 rzędo-okrążenia. Dywan ten mierzy 185 cm od czubka do końca ogonka oraz 140 cm w najszerszym miejscu:



A tu macie porównanie z większym białym liściem:


Jest to bardzo łatwy i miły wzór, musicie go koniecznie wypróbować :)



Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. A jakie szybkie i łatwe! Nie musiałam przy nich oglądać (a raczej słuchać) zbyt wielu filmów :)

      Usuń
  2. Ty naprawdę masz mistrza w tym, co robisz. Zachwycające prace, jestem pod wielkim wrażeniem. Kocham kreatywność, a ty jesteś nią przesiąknięta. :)))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie ,że cię zainspirowałam-wyszły super-pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz