Przejdź do głównej zawartości

Łososiowa pufa

Pamiętacie, jak w marcu zrobiłam pokrowiec na [ pufę ] z opony według wzoru Jewgienii Tyczenko z Aczyńska w Rosji? No więc właśnie skończyłam kolejną :)




Korzystałam ze wzoru "Октябрь", czyli "Oktjabr", czyli "Październik". Kliknijcie koniecznie na poniższe linki, żeby zobaczyć samouczek na portalu [ stranamam.ru ]


Wzór jest bardzo porządnie obfotografowany i myślę, że nie trzeba za bardzo znać języka rosyjskiego. Na wszelki wypadek tu macie ściągę:
  • ВП - воздушная петля - wadusznaja pietlja - oczko łańcuszka
  • СБН - столбик без накида - stołbyk bez nakida - półsłupek (dosłownie: słupek bez narzutu)
  • ПССН - полустолбик с накидом - połstołbyk s nakidom - półsłupek nawijany, czyli z narzutem. Na innych stronach spotkałam się też z oznaczeniem: 1/2ССН.
  • ССН - столбик с одним накидом - stołbyk s adnim nakidom - słupek z jednym narzutem, czyli pojedynczy
  • СС2Н - столбик с 2-мя накидами - stołbyk z dwumja nakidami - słupek podwójny
  • ПК - попкорн - popkorn

Zrobiłam tylko 60-kilka okrążeń, bo opony by mi zabrakło. Trochę pooszukiwałam ostatnie okrążenia, żeby się załapać na te czerwone/bordowe pałąki z kuleczkami. Czuje taki niedosyt, że skończyłam tuż przed grande finale... Oryginalny wzór Jewgienii mierzy 74 cm średnicy, a moja okrojona wersja tylko 51 cm. Przez ułamek sekundy poważnie rozważałam zrobienie pufy z opony od traktora, ale Małżonek szybko sprowadził mnie na ziemię. Tak wygląda cały wzór Jewgienii:



Użyłam pięciu kolorów zamiast przepisowych czterech, głównie po to, żeby usprawiedliwić przed samą sobą zakup ogromnych ilości włóczki ;) Na wierzch poszło po niecałym jednym motku żółtym, zielonym, niebieskim, łososiowym i czerwonym. Bok zeżarł równe 4 motki łososiowego koloru. Wszystkie motki były marki Elian, ważyły po 50 g i pasowały do drutów i szydełka 3 mm.




Na bok pufy wykorzystałam wzór "Panel 20" z książki Melissy Leapman "Continuous Cables". Ma on 33 oczka szerokości, ale przez dobieranie oczek rozszerza się do 49 oczek. Wysokość wzoru to 24 rządki. Cały bok zawiera aż 22 takie panele. Prawie dwa lata temu opublikowałam [ schemat podobnego wzoru ] przy okazji innej pufy, z butelek:


Bok z górą zespoliłam jak zwykle oczkami ścisłymi po prawej stronie, żeby uzyskać ładny rancik:


W międzyczasie (w międzypufiu?) zrobiłam jeszcze dwa gładkie okrągłe dywany do salonu. Skoro pufy są maksymalnie ozdobne, to równie ozdobne dywany dawałyby już zbyt duży oczopląs:



I jeszcze się pochwalę, że mój Małżonek przepięknie urządził nasz balkon. Lubię tam wynosić pufę, żeby kłaść na niej nogi podczas relaksu na leżaku: 



Muszę jeszcze dorobić mały dywanik na balkon, bo deski bardzo nagrzewają się od słońca!



Komentarze

  1. Zachwyt!!! W życiu nie widziałam ładniejszych puf. Są dla mnie perfekcyjne, aż mi słów brakuje. Dla mnie to dzieła sztuki. Jesteś mistrzynią. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. OMG you are wonderful! You have such a good taste! Thank you for sharing your work! From Brazil!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz