Przejdź do głównej zawartości

Mały dywanik w kulki

W tym tygodniu zamarzył mi się mały ale bardzo mięsisty dywanik w kulki. Już kiedyś robiłam [ coś podobnego ], ale tym razem kulki są co drugie oczko, a więc gęściej:



Dywanik mierzy 115 cm średnicy i pożarł jakiś niecały 1 km sznurka bawełnianego o grubości 5 mm przy użyciu szydełka 9 mm. Zrobiłam go bardzo szybko, w jakieś 4-5 godzin. To był bardzo przyjemny i taki trochę bezmózgi wzór :)

Mam dla Was schemat, ale najpierw się powymądrzam przez klika(naście?) linijek ;) Okrążenia postaci 3n-1, czyli 2,5,8,11,14... wyglądają tak samo: jest to na zmianę jeden słupek i jedno oczko łańcuszka. Okrążenia o numerach podzielnych przez trzy wyglądają tak: szyszeczka dookoła słupka, półsłupek w oczko łańcuszka. Jedyne zmiany dzieją się w pozostałych okrążeniach, bo tam musiałam dodawać słupki, żeby dywan rozrastał się w poziomie i żeby nie chciał być miską ani, co gorsza, walcem.

Okr. 1 - zaczynamy od 15 I

Okr. 4 i 7 - VVVVVVVVV....

Okr. 10 - IIIIIIII....

Okr. 13 - IVIVIVIVIV....

Okr. 16 - VIIIVIIIVIII....

Okr. 19 - VIIIIIVIIIIIVIIIII....

A w 20-tym okrążeniu robiłam już tylko oczka ścisłe w tylną pętelkę.


Marzy mi się taki większy dywan w gęste szyszeczki do salonu, ale te szyszeczki są bardzo sznurkożerne i pewnie wyszłoby coś maciupkiego. Kiedyś zrobiłam [ taki dywan ], ale tam szyszeczki są co 5 rzędów, a ja bym chciała tak o wiele gęściej:


I jeszcze na wiosnę eksperymentowałam z kuleczkami co jedno oczko, w sensie że kuleczka przy kuleczce, ale brzydko to to wyglądało :/ Celowałam w efekt takiej kolistej fali rozchodzącej się w wodzie, ale tylko środek był śliczny i nawet nie dokończyłam tego dywanu:



A te szyszeczki kiedyś sfilmowałam przy okazji innego dywanu:


I jeszcze oprócz szyszeczek marzy mi się taka specjalna czcionka szydełkowa, żebym mogła w tekście wstawiać znak słupka pojedynczego i nie musieć używać w zamian liter "I" oraz "V". Może istnieje coś takiego, tylko ja o tym nie wiem? Jeżeli tak, to powiadomcie mnie koniecznie!



Komentarze