Przejdź do głównej zawartości

Kolejny biały zestaw

Wraz z nadejściem mroków jesieni mam coraz wiekszą ochotę na wprowadzanie skandynawskiego wzornictwa do mojego rękodzieła w moim mrocznym (ehhhh....) mieszkaniu - nigdy nie przestanę sobie pluć w brodę, że tego nie zauważyłam na etapie oglądania mieszkania, a miało to miejsce na jesień, w godzinach popołudniowo-wieczornych!

Tym razem wydziergałam pufo-stoliczek o zupełnie płaskim wierzchu, żeby można było postawić na nim wąską szklankę czy kubek. Szkieletem pufo-stoliczka jest opona Fulda-Kristall Montero (zimówka), którą jakiś czas temu dostałam od Teścia oraz sklejka z marketu budowlanego. W poprzednim [ meblu tego typu ] dużo trudności nastręczyło wycięcie okrągłego blatu, teraz więc zleciłam Mężowi wycięcie kwadratu z zaokrąglonymi brzegami - poszło dużo szybciej i poleciało mniej mięsa :)




Drugą częścią zestawu jest dywan wydziergany według wzoru Patricii Kristoffersen - model Splendid. Robiłam już kiedyś [ taki dywan ], ale z węższego sznurka (3 mm). Miałam cichą nadzieję, że użycie grubszego sznurka (5 mm) zaowocuje dużo większym dywanem, co najmniej na pół pokoju. A wyszło takie maleństwo! Mierzy to to zaledwie 130 cm średnicy, a więc tylko 20 cm więcej niż jego prototyp. Na dodatek, dywanu nie dało się ładnie sprasować pupą podczas jego robienia, sznurek 5 mm jest stanowczo za sztywny na fikuśne wzory Patricii Kristoffersen! Ale nie powiem, miło mi się na nim przesiadywało ;)


A jutro zabieram się za nowy okrągły dywan w ananasy :)

Komentarze

  1. Witam. Chce zabrać się za zrobienie tego dywaniku. Czy Pani posiada na niego schemat?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Chce zabrać się za zrobienie tego dywaniku. Czy Pani posiada na niego schemat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,

      Schematu nie mam - mam za to opis w języku angielskim. Ale za to na youtube jest filmik nakręcony przez pewną Brazylijkę, która pokazuje jak zrobić ten dywan krok po kroku. Nie trzeba znać portugalskiego, wszystko świetnie widać :)
      https://www.youtube.com/watch?v=n7UBfrkiXbk

      Usuń

Prześlij komentarz